Кансультацыі, рэкамендацыі

Кансультацыя "Фарміраванне правільнай постаці дзяцей – залог іх здароўя ў дарослым жыцці"

Выправай завуць здольнасць чалавека трымаць сваё цела ў разнастайных становішчах. Яно бывае правільным і няправільным.

Выправа лічыцца правільнай, калі чалавек стаіць нязмушана, знаходзячыся ў звыклай для яго паставе, не робіць лішніх актыўных напружанняў і трымае галаву і корпус проста, мае лёгкую хаду, злёгку апушчаныя і адведзеныя назад плечы, скіраваную наперад грудзі, падцягнуты жывот і ногі, разагнутыя ў каленах.

Пры няправільнай выправе чалавек не ўмее правільна трымаць сваё цела, таму, зазвычай, горбіцца, стаіць і перасоўваецца на паўсагнутых нагах, апусціўшы плечы і галаву, а таксама выставіўшы наперад жывот. Пры такой выправе парушаецца нармальнае функцыянаванне ўнутраных органаў.

Розныя парушэнні выправы, няхай гэта будзе гарбаватасць, лардоз, кіфоз ці скаліёз (бакавое скрыўленне хрыбетніка) – даволі часта сустракаюцца ў дзяцей дашкольнага узросту. Галоўным чынам, гэта дзеці або фізічна паслабленныя, або пакутуючыя якой-небудзь хранічнай хваробай, або якія перахварэлі цяжкімі захворваннямі ў раннім дзяцінстве.

Прафілактыка парушэнняў выправы

Прафілактыка кожных парушэнняў, злучаных з выправай, павінна быць комплекснай і засноўвацца на пададзеных ніжэй прынцыпах.

Правільнае харчаеанне.

Бесперапынна развіваючы арганізм дзіцяці на працягу ўсяго ўзросту мае патрэбу ў карысных пажыўных рэчывах. Сілкаванне павінна быць паўнавартасным і разнастайным, ад гэтага залежыць, наколькі правільна будзе развіццё мышцаў і касцей.

Рухальная актыўнасць.

Вельмі важныя для здароўя дзіцячай выправы з’яўляюцца заняткі фізічнымі практыкаваннямі, рознымі выглядамі спорту (асабліва, хада на лыжах і плавание), гімнастыкай, а таксама актыўныя гульні на свежым паветры і інш.

Правільны рэжым дня.

Каб пазбегнуць праблем з выправай трэба не толькі арганізаваць правільны рэжым дня (час прагулкі, сну, бадзёрасці, харчавання і інш.), але і строга выконваць яго, не робячы перапынкаў па выходных.

Зручны дзіцячы пакой.

Пакой павінен мець якаснае асвятленне.

Дзіцё павінна сядзець так, каб спіна яго не абапіралася на спінку стула, а галава к крыху нахілялася ўперад, а паміж целам і сталом лёгка праходзіла далонь рабром. При усаджванні нельга падгінаць ногі пад сябе, гэта можа прывесці да скрыўлення хрыбетніка і парушення кровазвароту.

Не дапушчайце таго, каб дзіцё спала на мяккай паверхні. Тэта правакуе фарміраванне няправільных выгінаў хрыбетніка падчас сну. Што да дзіцячай падушкі, яна павінна быць плоскай і месцавацца пад галавой, а не пад плячамі.

Пісьменная карэкцыя абутку.

Правільны, дакладны і своечасовы падбор дзіцячага абутку дазваляе бацькам унікнуць і нават ухіліць многія праблемы, такія як функцыянальнае ўкарачэнне канцавіны, што ўзнікае з-за парушэнняў выправы ці кампенсацыя дэфектаў ступняў (крывалапасць і плоскаступнёвасць).

Дарагія бацькі і педагогі!!! Напамінаць і казаць дзіцяці «Сядзь роўна» ці «Не горбіся» неабходна, але гэтага ўсё ж недастаткова. Пачынайце турбавацца пра здароўе сваіх дзяцей яшчэ «з пялёнак» і абавязкова знайдзіце час для заняткаў з імі. Важным момантам у фарміраванні правільнай выправы дзіцяці з'яўляецца асабісты прыклад. Выконвайце практыкаванні разам з дзецьмі, трымайце спіну роўна і бывайце здаровы!

Літаратура:

Інтэрнэт-сайт https://dcrr-pramenchik.schools.by/class/20547/news/184229

 

Кіраўнік фізічнага выхавання                                               М.К.Шамрук

 

згарнуць

Кансультацыя “Здароўе ў парадку – дзякуй зарадцы”

“Здароўе ў парадку – дзякуй зарадцы”

      Патрэба ў руху закладзена ў малым з нараджэння. І задача бацькоў не толькі дапамагчы дзіцяці гарманічна развівацца, асвойваць новыя навыкі і ўменні, але і не адбіць жаданне займацца спортам у будучыні. Дзіця толькі праз уласныя адчуванні спазнае велізарны і прыцягальны свет рухаў. А замацаваць прыроджанае каханне да руху, зрабіць дзіця больш спрытным і цягавітым, накіраваць несуцішную энергію ў "мірнае" рэчышча дапамогуць гульні і практыкаванні, якія дзецям прыйдуцца па гусце.

      Кожнай маме і тату добра вядома, што фізічныя практыкаванні ўплываюць на працу ўсіх органаў і сістэм: паляпшаюць абмен рэчываў, склад крыві, трэніруюць сардэчна-сасудзістую сістэму, павышаюць імунітэт. Але не ўсе бацькі ведаюць, што фізічнае развіццё дзіцяці непадзельна звязана яшчэ і з яго інтэлектуальным развіццём. Чым лепш дзіця ўмее бегаць, скакаць, лазіць, тым хутчэй і гарманічна развіваецца яго мозг. Рух - гэта адзіная дзейнасць, якая адначасова прымушае працаваць і левае, і правае паўшар'е галаўнога мозгу. Таму важна як мага раней далучыць дзіця да фізічных практыкаванняў і імкнуцца, каб фізкультурныя заняткі былі для дзіцяці крыніцай радасці і задавальненні, і ні ў якім разепрымусам. Неабходна прызвычаіць дзіця да штодзённай ранішняй гімнастыкі. Бо не сакрэт, што далёка не ўсе з нас робяць яе раніцай. Хоць неабходна надаваць усяго 7-10 хвілін для яе выканання разам з малым і рабіць гэта рэгулярна. Такая штодзённая нагрузка стане для дзіцяці звыклай і натуральнай. Яно проста не зможа без яе абыходзіцца. Гэтак жа як без ранішняга мыцця і чысткі зубоў. Любыя фізкультурныя  заняткі з дзіцем трэба праводзіць у вясёлай і гульнявой форме, і кожны раз уносіць у іх нешта новае. Бо займаючыся з дзіцём, дарослыя і самі атрымаюць зарад бадзёрасці і весялосці на цэлы дзень. 

     Любыя практыкаванні з дзецьмі выдатна рабіць пад  вершы, можна любімыя цацкі таксама далучыць да такой важнай справы:

 

Вышли звери на зарядку,

Рассчитались по порядку.

 Рядом с ними- ребятишки,

 И девчонки и мальчишки.

 Упражнения начинаются,

 Лапки к верху поднимаются.

 Ну, а мы поднимем ручки

 Высоко, до самой тучки!

 Вот идёт мохнатый мишка,

 Громко топает топтыжка.

 Косолапому поможем,

 Мы пройдём как мишка, тоже.

 Топ да топ, топ да топ

 И в ладоши хлоп да хлоп!

 Скачет зайка на лужайке,

 Мы попрыгаем, как зайка.

 Ножки вместе, скок- поскок!

 Веселей скачи дружок!

 Пчёлки крылышками машут,

 Над цветами дружно пляшут.

 Ручки в стороны расставим,

 Словно крылышки расправим.

 Замахали, полетели

 И как пчёлки загудели:

 Ж-ж-ж!

 Вот копытца замелькали-

 Это кони поскакали.

 Пробежимся, как лошадки,

 На носках, потом - на пятках.

 Вот и кончилась зарядка!

 До свидания, ребятки!

 Если очень захотите,

 Завтра снова приходите.

      Захапляйце дзяцей сваім прыкладам, для гэтага рабіце ўсе практыкаванні разам, і хутка ваша дзіця запомніць немудрагелістыя вершыкі і тыя рухі, якія трэба пад іх выконваць. Паспрабуйце, гэта не толькі карысна, але і вельмі весела!

 

Інтэрнэт-рэсурс:

https://sad24lida.schools.by/pages/zdorove-v-porjadke-spasibo-v-zarjadke

 

Кіраўнік фізічнага выхавання

першай кваліфікацыйнай катэгорыі                            М.К.Шамрук    

                                                                 

згарнуць

Кансультацыя "Аб гігіене дашкольніка"

Аб гігіене дашкольніка

Гігіена – аснова здароўя. Асабістая гігіена – сукупнасць гігіенічных правілаў, выкананне якіх спрыяе захаванню і ўмацаванню здароўя. Навучанне дашкольнікаў гігіене  – задача не толькі выхавальнікаў, але і законных прадстаўнікоў, таму пажадана забяспечыць поўную ўзгодненасць патрабаванняў ўстановы дашкольнай адукацыі і сям'і выхаванца.

Рэжым дня забяспечвае штодзённае паўтарэнне гігіенічных працэдур у адзін і той жа час, што спрыяе паступоваму фарміраванню навыкаў і звычак культуры паводзін і асабістай гігіены.

Мыццё – першы этап гігіены дашкольнікаў. Дзецям павінна быць зручна і прыемна мыцца: вышыня рукамыйніц павінна адпавядаць росту дзіцяці,  да пачатку мыцця рук варта закатваць рукавы. А  таксама трэба паказаць, як правільна намыльваць і мыць рукі і твар, як выцірацца пасля мыцця.

Гігіена поласці рота. Каб папярэдзіць захворванне і разбурэнне зубоў, трэба прывучыць дзяцей пасля ежы паласкаць рот цёплай вадой. З 3- гадовага ўзросту дзяцей трэба прывучаць чысціць зубы з зубной пастай. Не радзей двух разоў у год  неабходна паказваць дзіця зубному лекару.

Карыстанне насоўкайаснова гігіены дзяцей. У кішэні ў дашкольніка заўсёды павінна быць чыстая насоўку. Важна навучыць  правільна смаркацца, заціскаючы адну ноздру, інакш слізь разам з мікробамі можа пракрасціся ў барабанную поласць і выклікаць запаленне сярэдняга вуха. Навучаць гэтаму трэба асцярожна, не заціскаючы нос дзіцяці занадта моцна.

Купанне як элемент гігіены дзяцей дашкольнага ўзросту. Купанне і мыццё павінны быць прыемныя дзіцяці. Тэмпература вады (як пры ўсіх агульных водных працэдурах) спачатку павінна быць блізкай да тэмпературы цела. Да канца прыёму душа яе можна знізіць на 2 ° у параўнанні з першапачатковай, потым зноў павысіць і зноў знізіць. Неабходна, каб пасля душа або мыцця дзіця выцерся насуха. Ногі трэба мыць не толькі перад начным сном, але і перад дзённым. Асабліва важна выконваць гэтыя правілы летам.

Гігіена валасоў і пазногцяў ў дзяцей. Дашкольнікам трэба падстрыгаць валасы, часцей іх мыць, прычэсваць не радзей двух раз у дзень. Дзяўчынкам, у якіх доўгія валасы, можна завязваць іх невялікімі банцікамі або заплятаць у касічкі. У дзіцячым садзе, як і дома, у кожнага дзіцяці павінна быць свая расчоска.  Дошколяты не здольныя самі даглядаць за пазногцямі, іх падстрыгаюць дарослыя.

Гігіена дзяцей: прывучванне да ахайнасці. Неабходна сачыць за чысцінёй і ахайнасцю адзення і абутку. Ужо на трэцім годзе жыцця гэта павінна стаць прадметам клопату самога малога. Нават калі ён яшчэ не ў стане заўважыць непарадак у адзенні ці абутку, ён павінен прывыкаць ліквідаваць яго – самастойна ці з дапамогай дарослых. Запэцкалася кашуля ці сукенка – трэба прынесці чыстыя і пераапрануцца, прамоклі чаравікі – неабходна пераабуцца. Калі з ранняга ўзросту звяртаць увагу діцяці на неахайнасць  –  праз некаторы час ён пачне адчуваць патрэбу ў чысціні.

Інтэрнэт-рэсурс:

http://du2.kamenec.edu.by/ru/main.aspx?guid=3781

Кіраўнік фізічнага выхавання

першай кваліфікацыйнай катэгорыі                                            М.К.Шамрук

згарнуць